Voice of Russia profiled on Daily Telegraph website
October 8th, 2009 - 11:36 UTC
by Andy Sennitt.

The Daily Telegraph website carries a sponsored feature called Russia Now: The changing face of the radio industry. This online supplement is produced and published by Rossiyskaya Gazeta (Russia), which takes sole responsibility for the content.

The supplement includes a profile of the Voice of Russia, and includes an interview with its head, Andrei Bistritsky, who’s described as a “49-year-old reformer.” He says that “We need to become a multimedia resource, not just a radio station – something like the BBC”, for whom Mr Bistritksy has previously worked.

The profile isn’t unduly complimentary. It says “One visit to Voice of Russia’s website demonstrates how far technologically the station lags behind similar projects.” It quotes Mr Bistritsky as saying “We don’t need a total rebranding of the station, but we do have to modernise. The average age of our 1,100-strong staff is much higher than that of our listeners, who are mostly young, professionally active individuals. We plan to develop broadcasting over the Internet – already a reality – and over mobile-phone networks. We’ll also have to get an FM station in the US and open our own bureau in Washington. The main problem is financing: our budget remains a state secret, but I can tell you that it should be at least three times as large.”

The feature also reveals that the station recently launched several FM transmitters in the north of Iraq.