Presentator Derk Bolt is vanaf maandag te zien met het 53ste seizoen van KRO Spoorloos op Nederland 1. Zeven weken lang zet Bolt zich in voor bloedverwanten die elkaar uit het oog zijn verloren. In de eerste aflevering is de verstandelijk be- perkte Shannon te zien, die vlak na haar geboorte werd weggehaald bij haar Amerikaanse ouders. Nu komt Shannon in actie. “Ik kijk al naar Spoorloos sinds het programma bestaat. Elke keer moet ik huilen: waarom zij wel en ik niet“, vertelt de 25-jarige.

Shannon werd twee dagen na haar geboorte door de kinderbescherming weggehaald bij haar Amerikaanse ouders, omdat zij niet goed voor haar konden zorgen. Ook haar zes oudere broers en zussen werden uit huis geplaatst, maar iedereen ging ergens anders heen. Shannon belandde van de regen in de drup. Ze verhuisde met haar nieuwe ouders naar Nederland. Hier werd ze als kind regelmatig misbruikt door haar pleegvader. Met hem heeft ze het contact rigoureus verbroken. Via KRO Spoorloos hoopt Shannon een teken van leven te krijgen van haar biologische moeder.

Shannon: “Ik heb rust gevonden. Ik ben niet meer alleen op de wereld. Ik voel niet meer de haast en het opgefokte dat ik altijd had. Ja, rust en vrede, zo voelt het.”