RTL heeft geen interesse in Champions League

RTL Nederland heeft geen interesse in de tv-rechten van de Champions League. Het voetbaltoernooi is nog tot en met 2012 te zien bij de NOS. “Ik denk niet dat het een eerste iets waar we bij RTL op zouden mikken“, zegt RTL 4-baas Erland Galjaard. “Dat heeft ook te maken met de prijs van de Champions League. Die is ongelooflijk duur. Je hebt in het buitenland ook gezien dat is geprobeerd om met de Champions League hele zenders op te bouwen. Die pogingen zijn niet geslaagd.“

Galjaard ziet in ieder geval geen plek voor de Champions League op zijn zender RTL 4. “Heel lang geleden heb ik bij RTL 5 veel sport gekocht. Als ik nu naar RTL 4 kijk, dan past daar de Champions League niet in. Dat vind ik niet. Dan zou je het op RTL 7 moeten zetten. Daar is een goede ondergrond voor sport met Voetbal International en de Europa League. Daar zou het voetbal moeten passen“, zegt hij bij BNR.

Het zou mogelijk zijn om de rechten van het toernooi te delen met SBS. “Dat soort constructies zijn niet ondenkbaar, maar we zijn er helemaal niet mee bezig.”