Lebanese TV station forced to censor Al Jazeera
February 2nd, 2011 - 11:49 UTC
by Andy Sennitt.

Lebanese television station Al Jadeed has pulled its coverage of Al Jazeera’s Egyptian news, after being threatened with action by satellite provider Nilesat. The Beirut-based network yielded yesterday (1 Feb) at around 7pm, after airing Al Jazeera’s coverage, which has sparked outrage in many neighbouring countries, “solidarity with Al-Jazeera television and the Egyptian revolution.”

“We were expecting this to happen and while we have decided to continue showing our support for Al Jazeera and the Egyptian people, we will now be taking a different editorial approach,” Karma Khayyat, deputy news desk director at Al Jadeed told Lebanese newspaper The Daily Star.

Instead of broadcasting the unadulterated Al Jazeera feed, Al Jadeed will now use footage from the Qatari-funded network but will supplement it with personal analysis to comply with Nilesat’s demands.