Ivo Niehe wil minstens twee jaar door met TV Show

Ivo Niehe wil nog minstens twee jaar door met zijn TROS TV Show. Dat zegt de TROS-presentator zaterdag in De Telegraaf. In november bestaat de TROS TV Show dertig jaar en mogelijk wordt dat gevierd met een marathonuitzending. “Eerlijk gezegd hebben we nog geen duidelijk plan voor een jubileumfeestje, maar het lijkt mij wel aardig om aan het einde van dit seizoen één avond en nacht een hele reeks TV shows achter elkaar uit te zenden. We zien wel wat het wordt“, zegt Niehe.

Het eerste feestje heeft Niehe al binnen, zegt hij. “Want wat ben ik blij dat Yolanthe Sneijder-Cabau vanaf mei voor een jongere doelgroep gaat presenteren. Ze is echt een ontdekking. Nee, ik heb haar niet persoonlijk begeleid, maar mensen van mijn productiehuis wel. Zelf heb ik de hele ontwikkeling van een afstand gevolgd.”

Niehe is niet bang dat de TROS hem vervangt voor Cabau-Sneijder. “Yolanthe heeft weer een heel ander netwerk dan ik. Zij wordt bijvoorbeeld spontaan gebeld door Cristiano Ronaldo. Dat zal hij bij mij niet zo snel doen. Ze is een aanwinst voor de televisie. Als zij binnen komt gebeurt er wat. Onze shows staan op zichzelf en het is dus niet zo dat Yolanthe mijn programma overneemt. Zelf ga ik voorlopig nog wel tenminste twee jaar door.”

In 2013 loopt het contract van Niehe bij de TROS af.