Floortje Dessing nieuwe gezicht van BVN ‎

Floortje Dessing wordt het nieuwe gezicht van BVN, de publieke tv-zender voor Nederlanders en Vlamingen in het buitenland. Dat heeft BVN vrijdag laten weten. Toen BVN haar vroeg of ze ‘hét gezicht’ van de zender wilde worden, zei Dessing ondanks haar drukke agenda meteen ‘ja’. “Dankzij BVN blijf ik op reis altijd op de hoogte van wat er speelt in Nederland. Het is een belangrijke zender voor Nederlanders in het buitenland“, zegt de reislustige BNN-presentatrice.

De presentatrice checkt in haar hotel altijd even of BVN te ontvangen is. “Ik zie BVN gelukkig steeds meer, vooral in Europa. Maar daarbuiten zijn er nog te weinig hotels waar je BVN kunt ontvangen. Als hotelgast kun je natuurlijk altijd even aan de balie vragen waarom ze geen BVN hebben. Voor de hoteleigenaar is het een kwestie van instellen, het is immers een gratis en wereldwijd te ontvangen kanaal.”

“Het is voor mij belangrijk om tijdens mijn reizen in het buitenland Nederlandse televisie te kunnen kijken: Het Journaal, De Wereld Draait Door, Nieuwsuur, dat soort programma’s. Ik vind het leuk én belangrijk om te weten wat er speelt in Nederland“, besluit Dessing.