Charles Groenhuijsen in najaar opnieuw met live operatie

Charles Groenhuijsen gaat in het najaar opnieuw een tv-programma presenteren waarin een patiënt wordt geopereerd. Dat zegt de presentator van Omroep MAX in tv-blad VARAgids. In de eerste editie van Operatie Live, afgelopen november op Nederland 1, stond een openhart- operatie centraal. Het is nog niet bekend welke ingreep dit jaar gefilmd zal worden. “In het najaar ga ik het weer een keer doen, maar dan met een andere operatie“, is het enige wat Groenhuijsen kwijt wil.

Groenhuijsen heeft vorig jaar genoten van Operatie Live. “Het is natuurlijk heel andere televisie dan presidentsverkiezingen verslaan, of een grote uitzending maken over de Golfoorlog. Maar toen ik het zat te doen, besefte ik dat het toch wel verdomd veel op elkaar lijkt: een aantal locaties, draaiboek voor je neus, regisseur in je oor, geďmproviseerd studiootje – kom maar op.”

Hij vond de uitzending wel spannend. “Toen het moment kwam dat de operatie in feite klaar was en het hart weer moest gaan kloppen, keken Jan Slagter en ik elkaar wel even aan: laat dit alsjeblieft goed gaan. Een heel spannend moment, en een enorme opluchting, al was het een operatie waar niet zo veel risico’s aan vastzaten. Het was een heerlijke uitzending om te doen.“