Petra Grijzen verlaat omroep WNL

Petra Grijzen vertrekt bij omroep WNL. De presentatrice van het tv-programma Ochtendspits en het radioprogramma Avondspits is vanaf juli niet meer actief voor de omroep. Dat heeft WNL maan- dag laten weten. Grijzen vindt zichzelf niet passen bij WNL. “In de loop van dit jaar ben ik tot de conclusie gekomen dat Ochtendspits niet het nieuwsprogramma is geworden wat ik ervan verwachtte en WNL en ik niet bij elkaar passen. In mijn werk wil ik dichter op het nieuws zitten“, laat ze weten.

Wel vond de journaliste het een ‘interessant en enerverend seizoen’. “Een beginnende omroep is sowieso een avontuur. Als je er aan begint, weet je dat het zich anders kan ontwikkelen dan je denkt“, vertelt ze.

WNL betreurt de stap van Grijzen, maar respecteert haar beslissing. “Met de presentatie van Ochtend- en Avondspits heeft Petra WNL op de kaart gezet. Beide programma’s laten een stijgende populariteit zien en Ochtendspits is gegroeid naar een marktaandeel van 24 procent. Wij zijn Petra dan ook zeer erkentelijk voor haar bijdrage aan de geslaagde start van WNL“, aldus directeur Robert Alblas.

Het is nog niet bekend wie Grijzen opvolgt bij WNL.