Stacey Rookhuizen nieuwe presentatrice Project Catwalk

Stacey Rookhuizen is de nieuwe presentatrice van het modeprogramma Project Catwalk op RTL 5. Het jurylid van X Factor is vanaf het najaar te zien in het derde seizoen. Dat heeft RTL maandag laten weten. Rookhuizen verheugt zich op haar presentatiedebuut. “Sinds ik heb ontdekt dat er zoveel goede Hollandse designers zijn, ben ik verkocht. Ik draag de modewereld al jaren een warm hart toe en ben blij dat Project Catwalk een podium is waarin jonge ontwerpers hun creativiteit mogen tonen.“

Volgens RTL 5 is Rookhuizen erg geschikt voor deze klus. “Stacey is op modegebied een echt stijlicoon. Zo won ze vorig jaar de Dutch Fashion Icon Femme 2010, een prijs waarmee belangrijke Nederlandse ontwerpers Stacey tot hun muze bombardeerden, omdat zij voor hen de Ambassador of Dutch Fashion is. Ook ontwerpersduo Viktor & Rolf omschrijft haar als een megawoman“, aldus een zegsvrouw.

In Project Catwalk gaan twaalf aanstormende topontwerpers de strijd met elkaar aan in modebewuste uitdagingen. Allemaal hebben ze één doel: naam maken in die keiharde en veelzijdige modewereld.

In voorgaande jaren werd Project Catwalk gepresenteerd door Renate Verbaan. Zij is echter, met weinig succes, overgestapt naar Net5.