Ncrv: 'Ik wil mijn vader terug'

De Ncrv komt vanaf december op Nederland 3 acht weken lang met het nieuwe tv-programma "Ik wil mijn vader terug". In dit tv-programma herstellen vaders en zonen die elkaar uit het oog zijn verloren het contact met elkaar. De Ncrv is nog op zoek naar kandidaten die in aanmerking komen en zich beschikbaar willen stellen.

En op de drie huwelijken in Nederland strandt. Hoe gescheiden ouders hun best ook doen om het contact met hun kinderen goed te houden, vaak lukt dat niet. Soms betekent dat zelfs dat kinderen het contact verliezen met n van de ouders meestal met de vader.

'Ik wil mijn vader' terug volgt jongens die hun vader zijn kwijtgeraakt. Juist in deze bepalende fase van hun leven wordt de behoefte aan een vaderfiguur steeds groter. In Ik wil mijn vader terug krijgen vaders en zonen, na jaren geen contact te hebben gehad, de kans een nieuwe start te maken.

In elke aflevering staat n vader en zoon centraal. Elk duo zet onder begeleiding van een coach de eerste stap een heftige ervaring. In de weken die volgen leren vader en zoon elkaar steeds beter kennen, bijvoorbeeld tijdens een uitdagende activiteit waarin ze moeten samenwerken en elkaar moeten leren vertrouwen en tijdens een logeerpartij. [Radio.NL]