Tom Egbers wil meer afleveringen Andere Tijden Sport

Tom Egbers hoopt ieder seizoen meer afleveringen van Andere Tijden Sport te mogen maken. Het programma waarin bijzondere sportverhalen centraal staan, telt dit seizoen acht aflevering, tegenover drie afleveringen vorig seizoen. En als het aan Egbers ligt, worden dat er alleen maar meer. “Zonder al te borstklopperig te doen: het wordt vrij goed bekeken en ook de netmanagers willen het graag hebben. Zelf vind ik het ook een ontzettend leuk programma“, zegt hij in TROS Kompas.

Het programma laat volgens Egbers zien wat een vlucht sport maatschappelijk heeft genomen. “Vroeger kon je als sportverslaggever nog mee met de spelersbus van het Nederlands elftal om interviews te doen. Of met de camera de kleedkamer in. Dat is nu ondenkbaar. Sport was destijds gewoon iets om plezier aan te beleven, een vrijetijdsbesteding. Tegenwoordig is het nog steeds een bijzaak in het leven, maar wel met voorsprong de belangrijkste. Het houdt mensen enorm bezig.”

Egbers werkt al 25 jaar bij de NOS. “De romantische droom waarmee ik de journalistiek instapte, is zeker bewaarheid geworden. Ik heb in mijn carrière mensen ontmoet die ik anders nooit had Ieren kennen en ben op plaatsen geweest waar ik anders nooit zou zijn gekomen. De jonge Torn zou het niet voor mogelijk hebben gehouden dat ik nu op deze plek zit.”

Andere Tijden Sport is elke zondag te zien op Nederland 1.