Linda de Mol maakt comeback in Duitsland

Linda de Mol gaat in het voorjaar van 2012 een nieuw programma maken op de Duitse televisie. Ze heeft zich verbonden aan de zender Sat.1, waar ze een tv-format van haar broer John de Mol aan elkaar gaat praten. Dat vertelde Linda woensdag in RTL Boulevard. Het gaat om de show The Winner Is. “Ik heb de directie van Sat. 1 op bezoek gehad en die hebben gevraagd of ik iets voor ze wilde presenteren. Terwijl ik dacht dat ik het nooit meer zou doen, heb ik toch ‘ja’ gezegd.“

Het format gaf volgens De Mol de doorslag. “Ik las het format en ik dacht meteen: dit zit heel goed in elkaar. Het is heel erg spannend, vanaf de eerste show al. Ook was ik wel weer toe aan iets nieuws, iets spannends.”

The Winner Is is een talentenjacht. “Je doet echter niet mee om beroemd te worden, maar om rijk te worden. Ze hebben daar het duizelingwekkende bedrag van één miljoen euro opgezet. Het zijn steeds duels van twee kandidaten. Het is een soort psychologisch spel. Je moet weten wanneer je moet ophouden en wanneer de ander beter is dan jij. De allerbeste wint uiteindelijk één miljoen euro.”

Het programma is volgens Linda geheel nieuw in zijn genre. “Het is een heel andere wending aan de talentenjachten, omdat het een spelelement in zich heeft.”

Volgens Linda is één en ander goed te combineren met haar overige tv-werk. “Het is ook tijdsmatig te doen. De opnames vinden plaats in maart en dan heb ik in Nederland al het meeste opgenomen. Het is dus technisch mogelijk