Mogelijk einde voor Kinderen Geen Bezwaar

Er komt mogelijk een einde aan de VARA-comedy Kinderen Geen Bezwaar. Dat zegt producent Haye van der Heyden in weekblad Privé. Volgens Van der Heyden is het niet de VARA die twijfelt, maar de Publieke Omroep (NPO). “Het punt is dat de Publieke Omroep in principe van mening is dat het maken van een comedyserie niet tot haar takenpakket behoort. Natuurlijk hoop ik dat de serie mag blijven, maar ik begrijp die overweging wel“, zo laat de komedieschrijver weten.

De seriebedenker heeft geen zin om de hoge bazen bij de Publieke Omroep af te kraken. “Ik vind het niet zinvol om te roepen dat het een schande is. Die mensen doen hun uiterste best en willen hun taak zo goed mogelijk verrichten. Ik heb nog geen definitief ja of nee gehoord. Maar ik houd er rekening mee dat er geen nieuwe opnamen meer zullen komen.”

Een verhuizing naar RTL of SBS ziet Van der Heyden niet zitten. “Ik heb meteen bij het begin laten vastleggen dat deze serie niet naar de commerciëlen gaat. Ik heb dat al eerder meegemaakt met Het Zonnetje in Huis. Ik vind het verschrikkelijk als comedy voortdurend onderbroken wordt door een reclameblok. Dat is zo verschrikkelijk verstorend in de opbouw; ik wil een verhaaltje vertellen dat niet wordt onderbroken.”

De kijker heeft in elk geval nog een paar afleveringen tegoed van Kinderen Geen Bezwaar. “Er liggen nog dertien nieuwe afleveringen op de plank, die in 2012 zullen worden uitgezonden. De kijkers hoeven hun serie dus voorlopig nog niet te missen.“