RTL-meisje Keet wil Peter Jan Rens opvolgen

Yvonne Coldeweijer, onder haar arties- tennaam Keet! bekend als het gezicht van RTL Telekids, wil niets liever dan carrière maken in de televisiewereld. De presentatrice koestert één grote wens. “Het aller-leukste om te doen lijkt me het programma van Peter Jan Rens, Geef nooit op! Daar wilde ik als kind altijd al aan meedoen“, zegt ze in De Telegraaf. Er staat meer op het verlanglijstje van het RTL 8-meisje. “Een talkshow, jaaaa! Dat lijkt me zo onwijs leuk, ik heb daar wel ideeën over.”

Keet! krijgt meer werk nu RTL Telekids uitbreidt. Het kinderblok op RTL 8 krijgt nu ook een paar uur zendtijd in de middag. “Ik ben vastbesloten om van Telekids net zo’n succes te maken als dat het vroeger was. Carlo en Irene waren voor mij echt de bom. Het was toen natuurlijk wel een beetje anders; Telekids was alleen op zaterdag te zien. Nu elke dag, en het is ook niet echt een programma, maar een programmablok, waarin heel veel leuke dingen zijn ondergebracht.”

Ze is er niet op uit om de vroegere succesformule van Carlo en Irene te kopiëren. “Nee! Ik wil niemand zijn kindje afpakken en volgens mij moet je het zelfs niet willen proberen. We hebben er wel wat dingen uitgepakt, zoals het logo, maar het is niet de bedoeling om het precies na te doen.“