Gerard Joling nog steeds zonder tv-programma

Gerard Joling heeft nog steeds geen tv- programma in het vooruitzicht, ondanks recent overleg met zijn werkgever SBS 6. Dat vertelde Joling zondag in het RTL 4-programma Life 4 You. Joling en SBS 6 kunnen het niet eens worden over nieuwe projecten. “Er zijn wel een aantal programma’s besproken, maar ik zei dat ik daar niet heel enthousiast over was. Wat ik ga doen, hoor ik over een paar weken. Ik krijg dan verschillende formats voor mij en dan gaan we daar uit kiezen“, aldus de zanger.

De entertainer weet niet wat SBS voor hem in petto heeft. “Welke kant ze op willen? Ik hoop een keer de goede kant op uiteraard. Het ging jarenlang goed, maar het is op een of andere manier toch misgegaan bij SBS 6. Er was te weinig geld en ze hebben misschien wel de verkeerde mensen op de verkeerde programma’s gezeten. Ik praat niet over mezelf. Als ik terugkijk naar de afgelopen zes jaar, dan hebben de programma’s die ik samen gedaan heb met Nance heel goed gescoord.“

Joling maakt zich dan ook geen zorgen over zijn terugkeer op tv. “Ik heb tot volgend jaar september of oktober een contract met SBS, dus ik kom absoluut terug op televisie. Er zijn wat dingen gaande en dat wacht ik heel rustig af. Ik ben ook niet hongerig om op televisie te komen, maar als er een goed programma komt en het past bij me, dan ga ik er met volle kracht tegenaan.”

Zelf heeft Joling wel wat ideeën. “Wat ik graag zou willen is een kinderprogramma. In de vooravond. Een soort Surpriseshow voor kinderen lijkt me wel heel erg leuk.“