Albert Verlinde voelt zich kleine John de Mol

Albert Verlinde is trots op het internatio- nale succes van zijn tv-show My Name Is. Hij voelt zich nog net geen John de Mol. Dat zegt de showdeskundige in TROS Kompas. Verlinde bedacht My Name Is twee jaar geleden en is nu al in diverse landen te zien. “Ik ben daar best een beetje trots op. Ik ben natuurlijk niet meteen John de Mol, die met The Voice de wereld verovert, maar met de verkoop aan zes landen, en een aantal landen in de wacht, doe ik het toch niet slecht“, zegt hij in TROS Kompas.

De goede kijkcijfers in Nederland en België waren de aanleiding voor de buitenlandse versies. “Toen ik dit programma twee jaar geleden bedacht, kon ik niet vermoeden dat het zo’n vlucht zou nemen. In Nederland en België is nu de derde serie te zien en de show was ook al te zien in Frankrijk, Duitsland en Argentinië. In Chili stond het tegenover X Factor en trok My Name Is de meeste kijkers.”

Volgens Verlinde is hij niet het enige RTL Boulevard-gezicht met succes. “Collega Peter van der Vorst maakt met zijn Gepest-programma ook al internationaal furore met verkopen aan Zweden, Duitsland en Noorwegen en de ideeën die Winston Gerschtanowitz ontwikkelt voor Talpa gaan ook de grens over. Tel daarbij Beau van Erven Dorens, die met The Phone internationaal ging, en je kunt zeggendat er aan de desk van Boulevard niet alleen veel wordt gebabbeld, maar ook veel bedacht.”

“Op de televisiebeurs in Cannes worden onze jongensdromen aan de man gebracht. Het Cannes raar lopen“, besluit hij.