Hans Kesting speelt Maxime Verhagen in tv-serie

Hans Kesting, onder meer bekend van ‘t Spaanse Schaep, gaat vicepremier Maxime Verhagen spelen in de nieuwe tv-serie De Achterkamer over de jongste kabinetsformatie. Dat zegt scenario- schrijver Ger Beukenkamp in weekblad Privé. Er wordt nog gezocht naar acteurs voor de rollen van Geert Wilders en Mark Rutte. Volgens Privé staan onder meer Gijs Scholten van Asschat, Hugo Koolschijn, Jacob ‘In Therapie’ Derwig, Roeland Fernhout en Barry Atsma op de nominatielijst.

Beukenkamp zal in de nieuwe productie onder meer de vermeende homoseksualiteit van Rutte aan de orde stellen. “Daar kan ik natuurlijk niet om heen. Begrijp me goed, het is natuurlijk realiteit. Ik ben als auteur vrij om in mijn stukken door te fantaseren. Maar de vraag over de geaardheid van de minister-president leeft enorm onder het volk. Ook in het buitenland zal men wel eens afvragen: ‘Waarom heeft deze knappe politicus geen first lady aan de arm als hij een vliegtuigtrap afdaalt?’”

De serieschrijver komt niet met een geheim vriendje op de proppen. “Nee, ik sla absoluut niet door in De Achterkamer. Als de vraag aan de orde komt, laat ik Rutte antwoorden zoals John F. Kennedy sprak in Duitsland: ‘Ich bin ein Berliner.’ Kortom, ook in mijn stuk word je niet veel wijzer over mijn geaardheid, want hij veegt het met zo’n antwoord van tafel.”

Het is nog niet bekend wanneer en waar De Achterkamer op tv komt.