Derksen vreest langdurige uitschakeling Van der Gijp

Johan Derksen vreest dat de inzinking van René van der Gijp nog wel even aanhoudt. Dat vertelde de voetbalanalist zaterdag op RTV Rijnmond. Derksen maakt zich zorgen over zijn collega van de RTL 7-show Voetbal International. “Ik ben bang dat we René best wel eens een tijdje kwijt kunnen zijn, want hij zit niet goed in zijn vel. Ik voel me er ook best wel een beetje verantwoordelijk voor, want ik zag het een beetje aankomen de laatste maanden“, bekent de tv-persoonlijkheid.

Het overlijden van zijn goede vriend Fritz Korbach heeft er volgens Derksen flink ingehakt bij Van der Gijp. “We zijn samen naar de begrafenis van Fritz Korbach geweest en dat is voor hem de druppel geweest. Toen hij daar van terugkwam, zag hij het plotseling even niet meer zitten. Ik herinner me een vorige inzinking van René en dat was na het overlijden van zijn vader. Dat hakt er bij René dus blijkbaar heel erg in.”

Wat de toestand van Van der Gijp precies is, weet Derksen niet. “Casper van Eijk, de clubarts van Feijenoord, is de vertrouwensarts van René. Ik vind dat hij de enige is die er wat over mag en kan zeggen.”