Nieuwe serie Seinpost Den Haag trekt 796.000 kijkers

De kijkcijfers van zondag 4 september 2011 (SKO)

Seinpost Den Haag (KRO, Ned3, 20:26) – De nieuwe politieserie Seinpost Den Haag van de KRO is zondagavond met 796.000 kijkers (madl: 11.5%) van start gegaan op Nederland 3. Daarmee bezet de productie de twaalfde plaats in de dagelijkse top 25 van best bekeken programma’s. Het populairste alternatief was Hello Goodbye, dat ruim 1,5 miljoen kijkers trok op Nederland 1. De nummer twee in het tijdslot was Wegmisbruikers op SBS 6. Daar keken 865 duizend mensen naar.

Seinpost Den Haag draait om een team van politieagenten in Scheveningen. Actrice Saar Koningsberger heeft tijdens de opnames bijna een nieuwe roeping gevonden. “Acteren is mijn passie en dat blijf ik absoluut doen, maar anders zou een baan bij de politie iets voor mij zijn: het is pittig, maar saai wordt het nooit. Je hart krijgt een hoop te verduren met alle adrenaline!“, zegt ze in TROS Kompas.

The Real Body Language (RTL5, 21:38) – De danstalenten Lorenzo, Floris, Ruben, Sigourney, Boris en Ingrid, met name bekend van So You Can Think You Can Dance, staan centraal in de vijfdelige realityserie The Real Body Language. De zes zijn geselecteerd voor de hoofdrol in Body Language, één van de grootste Nederlandstalige dansfilms. De docusoap volgt de dansers op de voet bij het verwezenlijken van hun droom. De serie vol humor, emotie, liefde maar ook heftige onderlinge spanningen ging zondag van start met 571.000 kijkers (madl: 8.3%).

Brandpunt (KRO, Ned2, 22:15) – Wim Kok haalde zondag in het tv-programma Brandpunt uit naar Geert Wilders. De oud-premier vindt dat het gedachtegoed van Wilders met kracht bestreden moet worden. “Protectionisme kan leiden tot de meest erge dingen die je je maar kunt voorstellen. Zoals we 70 jaar geleden in Duitsland hebben gezien. Nu zit ik niet te voorspellen dat we aan de vooravond staan van een Derde Wereldoorlog, maar protectionisme leidt tot het waanidee dat iedereen voor zichzelf vraagstukken kan oplossen“, zei hij. Brandpunt werd door 691.000 kijkers (madl: 12.3%) bekeken.