Robert Kranenborg wilde niets weten van kookamateurs

Robert Kranenborg werkt in zijn shows op RTL 5 dagelijks met kookamauteurs, maar vroeger wilde hij niets weten van zijn onprofessionele collega’s. Dat zegt de topkok in NCRV-gids. Kranenborg is dankzij RTL van gedachten veranderd. “Het televisie-avontuur is fantastisch. Het begon twee jaar geleden, toen ik gevraagd werd voor Over De Kook. Met amateurs nota bene! Waar ik juist altijd ver vandaan wilde blijven, want amateurs spraken mijn taal niet en die stonden zo te klungelen.“

Daar is het culinaire gezicht van RTL 5 anders over gaan denken. “Daar heb ik me erg in vergist. Amateurs doen beter boodschappen dan veel professionele koks, ze hebben betere boeken en ze lezen! Wat een passie, kennis van zaken en wat een wil om het beter te doen. Ik heb echt mijn vooroordelen moeten terugnemen.”

Momenteel is Kranenborg te zien met Topchef. “Ontzettend leuk om dat samen met Julius Jaspers te doen. Julius en ik willen dat dit het meest toonaangevende kookprogramma van Nederland is en blijft. Geen format uit het buitenland, maar helemaal zelfgemaakt.”

Topchef is elke dag om 19.00 uur te zien op RTL 5.