Euvgenia vreesde tekort aan talent in So You Think

Euvgenia Parakhina was bang dat er na drie seizoenen niet genoeg danstalent meer zou zijn voor de huidige serie van So You Think You Can Dance. Dat vertelt het jurylid zaterdag in De Telegraaf. De van oorsprong Russische Parakhina kreeg naar eigen zeggen ongelijk. “Ik hield voor deze serie wel mijn hart vast: we zijn al drie jaar bezig, zijn er nog wel genoeg goede dansers? Het tegendeel blijkt waar te zijn: juist door die eerdere series durft het echte talent zich nu ook op te geven.”

Parakhina is trots op de selectie die nu in So You Think te zien is. “Wat ik van deze reeks vind? Het is weer ontzettend spannend, omdat in wisselende samenstellingen verschillende stijlen langskomen. Het is telkens anders.”

Zelf voelt ze zich nog helemaal thuis in de jury van de dansshow. “Ik ben me wel iets meer gaan verplaatsen in hoe de kijker het programma ziet. In het eerste seizoen had ik geen idee en deed maar wat, inmiddels weet ik ook hoe televisie werkt.”

So You Think is elke zondag te zien op RTL 5. “Dat er maar veel mensen mogen kijken, want het is zo’n goed programma. Het is zo goed voor de ontwikkeling van jong talent.“