John de Mol strikt Hans Klok voor Songfestival

John de Mol heeft Hans Klok gevraagd om zijn medewerking te verlenen aan het Nationaal Songfestival, dat hij dit jaar voor het eerst produceert. Dat vertelde de mediatycoon vrijdag in De Wereld Draait Door. Klok heeft zo goed als toegezegd. “Ik heb Hans Klok gepolst. Ik heb hem gebeld en hij zou het willen, maar het hangt van de act af. Stel dat er een winnende act is die zich er toe leent om daaromheen met Hans iets te doen, dan heeft Hans gezegd: ‘Dan doe ik het’“, aldus De Mol.

De illusionist zou de act bijvoorbeeld kunnen wegtoveren of in een mum van tijd verkleden. “Ik kan me voorstellen dat we daar een waanzinnige illusionistenact omheen bouwen. Er is in voorgaande jaren te weinig aan gedaan qua aankleding. Je kunt tegenwoordig met de regisseur van het Eurovisie Songfestival afspraken maken over hoe de act eruit ziet en daar is tekort geschoten.”

Er is nog geen artiest gekozen voor het Songfestival. “We hebben afgelopen seizoen met The Voice een aantal buitengewoon goede zangtalenten gevonden. Ik zou me kunnen voorstellen dat Kim de Boer naar het Songfestival gaat of Pearl Josefzoon. Die mensen moeten overtuigd worden om zich aan te melden daarvoor. Tot nu toe is dat niet gebeurd.”

Ook moet nog een goede tekstschrijver gevonden worden. “We hebben in Nederland heel veel briljante componisten: John Ewbank, Alain Clark, Afrojack. Die moet je proberen weer enthousiast te maken voor het Songfestival en een liedje te laten schrijven.”