Henkjan Smits op bezoek bij groene goblins

Henkjan Smits trapt het eerste seizoen van Het Zullen Je Ouders Maar Zijn maandag af met een gezin waarvan de ouders elk weekend als groene ‘goblins’ verkleed gaan. De 18-jarige zoon Tobias vindt het een verschrikking en schakelt de hulp van Smits in, die de partijen met elkaar in gesprek brengt. “Mensen kijken soms raar op dat ik dit programma ga doen. Ze zeggen dan: ‘Jij bent toch van de muziek?’. Maar ik coach ook mensen en ik probeer de gezinnen een spiegel voor te houden“, zegt hij.

Smits voelt zich nu niet de John Williams van SBS, maar dan met een lager salaris. “Eerder met een veel blankere huid. Daarnaast is hij knapper, een echte vrouwenmagneet. Maar ik heb geen idee wie meer verdient, daar hou ik me niet mee bezig. Het is belangrijker dat je het werk leuk vindt en je financieel op waarde wordt geschat“, zegt hij in Nieuwe Revu.

De kritiek dat hij van de buis moet verdwijnen, slaat het tv-jurylid in de wind. “Dat is toch voor niemand goed? De mensen die me haten, kunnen dat ene uurtje per week dat ik op tv ben naar een andere zender zappen. Ik heb veel te veel plezier in mijn werk en velen vinden het nog steeds leuk om me te zien.”

Het Zullen Je Ouders Maar Zijn begint pas om half twaalf, maar zich zorgen maken over de kijkcijfers doet Smits sowieso niet. “Al krijgt het programma een kijkcijfer 0, dan nog is het de moeite waard geweest!“, besluit hij in BN/DeStem.