Matthijs van Nieuwkerk wil niet in Sterren op het doek

Matthijs van Nieuwkerk weigert om mee te doen aan Sterren op het Doek van be- vriende collega Hanneke Groenteman. Dat vertelt de presentatrice in Weekend. Volgens Groenteman kan Van Nieuwkerk zich niet vinden in de titel van de show. “Ik had hem er graag bij gehad, maar hij wil geen ster zijn. Hij ziet zichzelf niet op die manier en daarom past hij volgens eigen zeggen niet in ons programma. Ook Jeroen Pauw en Paul Witteman hebben dat. Ik ken ze al erg lang en ook vrij goed“, vertelt ze.

Groenteman heeft begrip voor hun beslissing. “Ik zou zelf nooit te gast willen zijn in mijn eigen programma. Ook ik ben geen ster. Televisie maken is iets anders. Mijn talent is er voor zorgen dat mensen luisteren en geďnspireerd raken.”

Het is wel gelukt om een andere heel bekende naam te strikken. “Iemand moet veelzijdig zijn en echt een bekende ster. Caroline Tensen of een alleskunner als Linda de Mol past in dat profiel, maar Linda heeft het altijd idioot druk. Ik ben dan ook blij dat ze uit aardigheid eindelijk heeft gezegd: ‘Oke, ik doe het.’ Deze maand nemen we een aflevering met haar op.”