Paul Witteman wil niet delen met Knevel & Van den Brink

Paul Witteman baalt ervan dat Pauw & Witteman elk jaar wordt onderbroken door Knevel & Van den Brink. Hij noemt het ‘absurd’. “Ik misgun mijn collega’s niets, maar ik vind het absurd dat je zo’n jaar door midden deelt uit oogpunt van efficiency en herkenbaarheid“, zegt hij in VARAgids. Witteman wil dat de late night van Nederland 1 exclusief voor hem en Jeroen Pauw is. “Als het aan ons had gelegen, presenteerden we het hele jaar door. Er zijn drie zenders en je hebt elke dag tig uren zendtijd!”

Volgens de talkshowhost is het geen ego-kwestie. “Nee, ik vind het gewoon een rare manier van programmeren. Je krijgt dezelfde gasten twee keer in het jaar bij andere presentatoren. Ivo Niehe ging naar Parijs en werd door ons uitgenodigd met de vraag: ‘Wat ga je daar doen?’ En drie maanden later zit hij bij een ander duo en is de vraag weer: ‘Ivo, jij gaat naar Parijs, wat ga je daar doen?’“

Ook Pauw baalt van het feit dat de zomerstop vier maanden duurde. “Ik vind het te lang, ja. Mijn collega Paul ook. We zouden graag wat eerder beginnen, maar het is eenmaal niet zo“, stelde hij maandag op 3FM.

Pauw & Witteman is elke dag om 23.00 uur te zien op Nederland 1.