Opnames Ushi-film komend voorjaar van start

Wendy van Dijk begint over een half jaar met de opnames van haar bioscoopfilm over Ushi. “We zijn druk bezig met Ushi the movie, maar we gaan pas volgend voorjaar draaien“, kondigt ze aan in Mikro Gids. Van Dijk vindt dat de projecten met haar typetje Ushi als een tweede huid voelen. “Die zijn echt van mij. Ik maak ze met een klein team, ren voortdurend zelf overal achteraan, en Ushi en de andere typetjes zijn ook helemaal mijn eigen creaties. The Voice is daarbij ver- geleken een luxe bad.“

Naast de Ushi-film is de presentatrice ook nog druk met Ushi op tv, de misdaadserie Moordvrouw, de afvalshow Obese en de talentenjachten X Factor en The Voice. “Ik heb de neiging om te veel hooi op mijn vork te nemen, omdat ik zoveel dingen op werkgebied leuk vind, maar gelukkig houdt Erland (Galjaard, RTL 4-baas en haar partner, red.) me goed in de gaten.“

Van Dijk vindt dat ze gegroeid is door haar relatie met de baas van RTL 4. “Het is heerlijk dat we de liefde voor het televisievak delen. We versterken elkaar daar alleen nog maar in. Ik denk dat ik door Erland in de eerste plaats als mens gegroeid ben, maar Erland heeft ook een sterk analytisch vermogen, waar ik als vakvrouw veel baat bij heb.“