Anthony Hopkins mogelijk in verfilming boek De Vries

Anthony Hopkins wordt benaderd voor de hoofdrol in de Hollywood-verfilming van het boek van Peter R. de Vries over de ontvoering van Freddy Heineken. Dat zei De Vries woensdag in De Wereld Draait Door. Er ligt nog niets vast. “Ik mag het eigenlijk misschien nog niet zeggen – er ligt nog niets vast en het scenario moet eerst komen – maar wij hebben gesproken over Anthony Hopkins. Er liggen wat lijntjes. Het staat nog helemaal niet vast, maar daar gaan we voor“, zei hij.

Wie voor de andere rollen gewenst zijn, wil De Vries nog niet zeggen. “Andere namen kan ik nog niet noemen. Anders krijg je dat degene die het wel wordt, zich als de nummer twee gaat beschouwen. De producent zit hier achter me en ik denk dat hij al denkt: waarom heb je nou die naam van Hopkins genoemd?”

Welk geldbedrag De Vries voor de rechten van zijn boek heeft gekregen, wil hij niet kwijt. “Geld is niet het belangrijkst geweest voor mij. Er zijn twee mails over en weer gegaan over de beloning. Wat het bedrag is, zal ik aan het eind van het jaar aan mijn belastinginspecteur melden.”