Johan Derksen niet naar Gouden Televizier Ring-Gala

Johan Derksen is niet van plan om naar het Gouden Televizier-Ring Gala te gaan. Zijn programma Voetbal International maakt kans op de tv-prijs. “Ik ben geen type voor bruiloften en partijen. Jij bent een showmannetje“, zei hij in de talkshow tegen Wilfred Genee. Derksen voelt zich niet op zijn gemak in het jaarlijkse showprogramma. “Ik heb een schrijfachtergrond en ben de televisiewereld bij toeval ingerold. Maar ik ga niet tussen al die aangeklede apen staan.“

De hoofdredacteur van VI is wel trots op de makers van het programma. “Ik ben wel ontzettend blij voor het programma. We zijn van ver gekomen. Nog niet zo lang geleden wilden ze eigenlijk de stekker eruit trekken. Die mensen staan nu wel een beetje voor lul, om het netjes te zeggen. Want wie haalt Genee en Derksen nou van de buis?”

Naast prijs voor beste tv-programma, maakt Derksen samen met Jeroen van Koningsbrugge en Johnny de Mol ook nog kans op de Zilveren Televizier-Ster. “Ik gun Johnny die prijs. Ik ben met hem in de VS geweest. Ik kende hem niet, maar het bleek een hele leuke jongen. Ik heb echt een zwak voor hem gekregen. Volgens mij ben ik de enige gast met wie Johnny niet naar bed is geweest.“