Carlo en Irene willen Musical Awards gezelliger maken

Carlo Boszhard en Irene Moors willen het Musical Awards Gala gezelliger ma- ken. Het prijzenfestijn is verhuisd van de AVRO naar RTL 4 en wordt zondagavond voor het eerst gepresenteerd door het duo. “Ik denk dat we het gala een nieuwe stijl gaan geven. Bij de AVRO was het erg statig. Ook leuk, maar wel heel strak en Oscar-achtig. We hopen dat het nu wat gezelliger wordt, door de mensen er wat meer bij te betrekken met tafelgesprekken en dergelijke“, vertelt Boszhard in Televizier.

Boszhard is een groot musicalliefhebber. “Ik heb alle grote musicals van dit jaar gezien. Met de kleine producties heb ik minder“, zegt de presentator, die zijn typetjes ditmaal thuis laat. “Het lijkt me niet verstandig om drie uur lang Erwin van Lambaart na te doen. Dat houdt het publiek ook niet vol.”

Het Musical Awards Gala wordt uitgezonden onder de vlag van Life 4 You, dat met een extra lange uitzending komt. Om 16.55 uur is een half uur durende rode loper-show te zien. De reguliere uitzendtijd, van 17.25 tot 19.20 uur, staan volledig in het teken van het prijzenfestijn. Om 21.30 uur breekt Life 4 You een uur lang in op primetime.