Cornald Maas presenteert Gouden Televizier-Ring Gala

Cornald Maas is de nieuwe presentator van het Gouden Televizier-Ring Gala. Hij treedt daarmee in de voetsporen van Chantal Janzen. Dat heeft de AVRO dinsdag laten weten. Maas verheugt zich op het prijzenfestijn. “De Televizier-Ring heb ik mijn leven lang gevolgd – thuis, bij mijn ouders, toen ik eigen verslagen over de prijs schreef, later als tv-criticus en als programmamaker. Dus ik vind het uitdagend en spannend tegelijk om dit veelbesproken gala voor de AVRO te presenteren“, zegt hij.

De Gouden Loper Show, waarin de ontvangst van de BN’ers op de rode loper te zien is, wordt dit jaar gepresenteerd door Art Rooijakkers. Het verslag duurt net als vorig jaar vijf minuten en is direct voor het Achtuurjournaal op Nederland 1 te zien.

De liveshow van het daadwerkelijke Gouden Televizier-Ring Gala duurt anderhalf uur en is ná het Achtuurjournaal te zien. Het gala staat dit jaar in het teken van zestig jaar televisie. “De AVRO is erin geslaagd om menig tv icoon te strikken voor de show“, verklapt een zegsvrouw.

De genomineerden voor de Gouden Televizier-Ring 2011 zijn Wie is de Mol?, The Voice of Holland en Voetbal International.