Ivo Niehe verovert Franse televisie

Ivo Niehe is momenteel veelvuldig te zien in talkshows op de Franse televisie. Dat vertelde hij maandag in Pauw & Witteman. Niehe stond maandag met zijn show Montand et Les Femmes in het Parijse theater Mogador. “Misschien toch wel mijn doorbraak, want tout Paris zat hier. Ook de grote regisseurs die met Yves Montand gewerkt hebben. Sowieso heb ik de afgelopen weken hier in programma’s gezeten, waar ik graag nog over kom vertellen. Ik heb de banden meegenomen.”

Volgens Niehe zijn de media erg geïnteresseerd in hem. “Het gekke is dat ik een soort meneer ben geworden hier. Ook omdat ik Frans spreek, dat vinden ze sowieso al iets. Ze kunnen ook absoluut niet geloven dat ik ooit thuis was bij Carla Bruni. Dat kan toch helemaal niet, want daar kom je niet! Ze kunnen al helemaal niet geloven dat je als Nederlander een show van anderhalf uur in het Frans doet in het Mogador.”

Er staat veel te veranderen in het leven van Niehe, denkt hij zelf. “Ik ben een intens gelukkig mens en er gaat een nieuwe toekomst voor me open, als ik de reacties hier mag geloven. Het was unaniem een belachelijk groot succes. Ik loop op een roze wolk en ik hoop dat die nog heel lang met mij mee blijft drijven.”

Niehe was niet lijfelijk aanwezig in Pauw & Witteman, maar op videobeeld. Vrijdag zit hij wel aan tafel in het VARA-programma.