Angela Groothuizen twijfelt over X Factor

Angela Groothuizen twijfelt of ze mee wil doen aan een nieuwe serie van X Factor. Dat vertelt ze in weekblad Weekend. Het jurylid wil niet te veel hooi op haar vork nemen en weet sowieso niet of het nog wel te combineren is met haar overige werkzaamheden. “RTL moet nog beslissen of X Factor definitief terugkomt. Ik wil best wachten, maar niet te lang. Natuurlijk kan de zender geen overhaaste beslissingen nemen, maar mijn agenda druppelt wel langzaam vol“, aldus de zangeres.

Groothuizen vindt dat ze het erg druk heeft. “Ik heb twee opgroeiende kinderen, twee goed bekeken tv-programma’s en een theatershow. Hoe gek wil je het hebben? The Voice is net weer begonnen, maar ondertussen ben ik ook al de teksten voor mijn theatershow aan het schrijven. Daar heb ik straks tijdens de liveshows geen tijd meer voor.”

Niet meedoen aan X Factor zou de druk verlichten. “Ik steek er meer tijd in dan de andere juryleden. Dat moet ook wel, want ik geef alleen mijn woord als ik ergens volledig voor kan gaan. De show is me zeer dierbaar en als ik het niet aankan, doe ik het niet.”

X Factor was vorig seizoen direct na The Voice te zien. “Na The Voice voelde X Factor een beetje als een afgelikte boterham. Daar moesten we hard tegen vechten. En ook moeten we meer met de kandidaten bezig zijn in plaats van de strijd in de jury onderling.”

Groothuizen verwijt haar X Factor-collega’s meer met zichzelf bezig te zijn. “Dan stemt bijvoorbeeld Eric van Tijn mijn act weg, alleen maar omdat dat strategisch goed uitkomt. Totaal niet vanwege de kwaliteiten van zo’n deelnemer. Daar kan ik dan flink pissig om worden.”