Peter R. de Vries mogelijk met tv-show over derde wereld

Peter R. de Vries komt na het eindigen van zijn misdaadprogramma in 2012 mogelijk met een programma over de derde wereld. Dat vertelde hij woensdag in de interviewserie Oog in Oog. De Vries is naar eigen zeggen erg betrokken bij ontwikkelingshulp, maar dat hoeft niet het enige onderwerp van de nieuwe tv-show te zijn. “Het hoeft niet per se over ontwikkelingshulp te gaan, maar het kan bijvoorbeeld gaan over kinderarbeid in bepaalde landen. Om dat bloot te leggen hoe het werkt.”

De misdaadjournalist vindt het een interessante optie. “Het heeft ook raakvlakken met wat ik nu doe. Het is een voorstel wat ik heb gekregen. Daar heb ik nog niets over besloten of een akkoord gegeven. Ik ga eerst een half jaar niets doen, denk ik. Althans, geen programma maken. Dan ga ik goed nadenken over wat ik leuk en interessant vind.”

Hij wil niet zeggen van wie hij het voorstel precies heeft gekregen, maar het komt niet vanuit SBS. “Ik heb een verzoek daartoe gekregen van een producent“, stelt hij.

Het gerucht dat hij een proefaflevering heeft gemaakt voor een talkshow met Beau van Erven Dorens is volgens De Vries onjuist. “Nee, dat klopt niet. Maar op zich zou een talkshow ook kunnen. Dat is ook een optie.”

In juni 2012 is De Vries voor het laatst te zien met zijn gelijknamige misdaadshow.