Voetbal International rekent niet op Televizier-Ring

Wilfred Genee en Johan Derksen dat hun tv-show Voetbal International vrijdag niet naar huis gaat met de Gouden Televizier-Ring. De talkshow neemt het op tegen The Voice of Holland en Wie is de Mol. Een kansloze exercitie, denkt Derksen. “Wij gaan niet winnen, want als The Voice op tv is en ze laten onder beeld lopen van ‘kies op ons’, dan zijn er meer dan drie miljoen mensen die gaan sms’en. Dan verdwijnen wij in het niet met onze schamele 500.000 kijkers“, stelt hij in Boulevard.

Genee denkt ook dat de concurrentie te hevig is om kans te maken. “Het is een beetje Ajax – Cambuur dit, als ik eerlijk ben. En wij zijn dan Cambuur.”

Toch hoopt de presentator wel vurig op de onderscheiding. “Het zou geweldig zijn. Op voetbalgebied heb ik ooit in de A1 met MKV’29 in Leeuwarden een kampioenschap geworden en dat was het dan ook wel. Verder heb ik eigenlijk nog nooit wat gewonnen in mijn leven, dus als je nu opeens de Televizier-Ring kan winnen, dat zou ik echt heel fijn vinden. Ik zou het heel bijzonder vinden. In tegenstelling tot mijn gewaardeerde collega.”

Derksen staat er niet echt om te springen. “Laat mij er lekker buiten zeg. Ik zit gewoon mezelf te zijn en omdat ik thuis niet zo veel te vertellen heb, mag ik het daar afreageren, maar daar hoef je toch geen prijs voor te krijgen?”

Voetbal International is elke maandag en vrijdag te zien op RTL 7.