Malawian TV station gains licence in Zambia

Rebecca Hawkes ©RapidTVNews | 20-10-2011

Zambia has awarded a television broadcasting licence to Joy TV, a station operated by Malawi's opposition party, the United Democratic Front (UDF).
The channel stopped transmissions in 2007 due to licensing issues in Malawi, according to Kenya's Africa Review.
Atupele Muluzi, son of the former Malawian president Bakili Muluzi, told the newspaper that Joy TV will offer alternative programmes that Malawians were unable to access in their own country.
"Malawians have been denied access to alternative voice and views within the borders of Malawi. We applied to Zambia and they have offered us a licence to beam into Malawi through satellite," Atupele Muluzi is quoted as saying in the Africa Review.
The station will reportedly be transmitting via satellite from Chipata in Zambia, which borders Malawi.