Wie Trouwt Mijn Zoon bereikt kijkcijferhoogtepunt

De kijkcijfers van woensdag 19 oktober 2011 (SKO)

Wie Trouwt Mijn Zoon (RTL4, 20:29) – De finale van het tv-programma Wie Trouwt Mijn Zoon werd woensdagavond door 1.114.000 kijkers (madl: 16.2%) bekeken op RTL 4. Daarmee is het de meest bekeken aflevering van het eerste seizoen van de datingshow geworden. Van alle acht afleveringen werden er drie door meer dan een miljoen mensen bekeken. Gemiddeld keken er 940.000 mensen, meer dan het gemiddelde van 817.000 kijkers voor Ten Brinks vorige tv-show De Bachelor.

Wie Trouwt Mijn Zoon was woensdag het op twee na meest bekeken programma in haar tijdslot. Alleen Caroline Tensens DNA Onbekend op Nederland 1 en de wedstrijd Olympique Marseille – Arsenal op Nederland 3 werden beter bekeken. Daar keken respectievelijk 1,3 en 1,2 miljoen mensen naar.

Olypmique Marseille – Arsenal (NOS, Ned3, 20:40) – Ook zonder een Nederlandse club weet de NOS te scoren met het Champions League-voetbal. Het duel Olympique Marseille – Arsenal werd woensdag door 1.215.000 kijkers (madl: 18.3%) bekeken en was daarmee de populairste Nederland 3-uitzending van de avond. Arsenal heeft de wedstrijd op het nippertje gewonnen met 0-1. “Een gelijkspel was al een goed resultaat geweest. Dan is het natuurlijk lekker als je in de slotminuut nog drie punten pakt“, aldus sterspeler Robin van Persie.

Op Vakantie (SBS6, 23:18) – In de docusoap Op Vakantie draait alles om het reilen en zeilen bij reisorganisatie Corendon. Een docusoap of een lange reclamespot? Regisseur Timon Moll geeft antwoord in Mikro Gids. “Nou, het programma gaat over Corendon en wordt erdoor gesponsord. Maar we laten ook de dingen zien die misgaan. Als een gast klaagt dat zijn hotelkamer vies is, dan laten we de bewuste kamer gewoon zien.” Op Vakantie trok woensdag 309.000 kijkers (madl: 8.0%).