Peter van der Vorst wil groeien als tv-producent

Peter van der Vorst heeft de ambitie om te groeien met zijn productiebedrijf Vorst Media. Dat zegt de presentator in tv-blad Televizier. Van der Vorst ziet sterren en Gepest zijn de twee succesnummers van het tv-bedrijf. “Vorst Media mag nog wel iets groter worden. Ik zou het lekker vinden om een stuk of vier vaste lopende formats te hebben. Meer niet; ik wil mijn programma’s zelf blijven maken. Ik word onrustig als ik alles uit handen moet geven. Daar ben ik te perfectionistisch voor“, vertelt hij.

Met Gepest boekt de tv-coryfee momenteel ook succes in het buitenland. “Ja, het gaat goed. Duitsland is Gepest aan het maken. In België, Scandinavië en Australië zijn ze ermee bezig.”

Inmiddels heeft hij ook voor de Publieke Omroep geproduceerd. “Van de zomer hebben we de documentaire In Hart En Nieren bij de AVRO gehad. Die heeft heel goed gescoord, dus we proberen in dat genre meer te ontwikkelen. We zijn met zeker vijf andere serieuze projecten bezig, maar die houd ik nog even onder de pet.”

Wel wil hij een tipje van de sluier oplichten over een andere nieuwe formule. “We hebben een pilot opgenomen voor een programma over mensen met huurproblemen. De helft van Nederland huurt, maar alle woonprogramma’s gaan over koophuizen. Wij zijn enthousiast, nu de zenders nog.”