Bert Kuizenga heeft geen vertrouwen in Gordon

Bert Kuizenga, die zich heeft aangemeld voor het Nationaal Songfestival, hoopt niet dat de organisatie voor Gordon en zijn LA The Voices kiest. Dat zegt hij in weekblad Privé. Volgens Kuizenga maakt Gordon geen kans op het Songfestival. “Daar geloof ik niet in. Hij is al een keer geweest en dat was toen ook al niet zo succesvol. Gordon is natuurlijk een fantastische zanger en LA The Voices zingen de sterren van de hemel, maar voor het Eurovisie Songfestival moet je met iets anders komen.“

De presentator hoopt dat hij wordt ingezonden. “Nee, het is geen grap. Het is bloedserieus. Ik ben weliswaar geen zanger en ik weet heus wel dat mijn kansen niet groot zijn, maar het nummer, een Nederlandstalig disconummer van Tijs Vermelke en Bob Vorsto, is zó mooi! Ik ben al blij als ik in Nederland bij de eerste tien eindig.”

Met zijn aanmelding voor het Songfestival, kan Kuizenga terug op de buis keren bij zijn voormalige werkgever TROS, dat het festival uitzendt. “De eerste tien jaar kon ik doen wat ik wilde, maar ze werden steeds meer een omroep met Volendam voorop. Niks mis mee, maar daar voelde ik me gewoon minder bij thuis. Voor mij was het klaar.”

In november wordt duidelijk welke acts volgend jaar strijden om de ticket naar het Eurovisie Songfestival.