Catherine Keyl weer terug onder 100.000 kijkers-grens

De kijkcijfers van maandag 24 oktober 2011 (SKO)

5op2 (NTR, Ned2, 16:32) – Het lukte Catherine Keyl vorige week vooralsnog eenmalig om met haar talkshow 5op2 de grens van 100.000 kijkers te passe- ren, maar nu zit ze daar weer onder. De vierde aflevering met Keyl trok maandag slechts 82.000 kijkers (madl: 4.6%). Een domper voor Keyl, die heeft aangegeven graag 200.000 kijkers te behalen. In marginale kijkcijfers heeft ze geen zin. “Als het er weer 80.000 zijn denk ik dat ik er mee kap. Nee, dat is geen grap“, riep ze vorige week.

Op de overige werkdagen van de week wordt het middagprogramma van Nederland 2 door andere presentatoren aan elkaar gepraat. Vorige week wist geen enkele uitzending meer dan 100.000 kijkers te boeien. Een vervolg lijkt met deze cijfers onwaarschijnlijk.

Hart tegen Hard (NET5, 21:26) – De Net5-serie Hart tegen Hard is een mislukking. De premičre stelde al teleur met 369.000 kijkers, maar nu zit de dramaserie al drie weken op rij onder de grens van 200.000 kijkers. De vierde aflevering trok maandag slechts 193.000 kijkers (madl: 2.9%). Grey’s Anatomy, dat direct voorafgaand wordt uitgezonden, weet een groter kijkerspubliek te boeien. Daar keken ditmaal 386.000 mensen naar.

Erica op Reis (MAX, Ned1, 22:14) – Erica Terpstra heeft zich de afgelopen weken bewezen als presentatrice van een reisprogramma. Haar programma Erica op Reis heeft een serie goede scores achter de rug en ook het slot was maandag goed voor mooie kijkcijfers; er keken 1.383.000 kijkers (madl: 23.5%). Voor de opnames zag Terpstra een droom in vervulling gegaan. Ze ontmoette de Dalai Lama. “Hij begroette me met ‘my old friend’. Daar werd ik helemaal stil van“, vertelt ze.