Patricia Paay bekogeld met propjes

Patricia Paay is tijdens opnames van Diva’s Draaien Door bekogeld met propjes. De aflevering liep in de soep en dat is de reden waarom er op het laatste moment een andere slotaflevering moest worden opgenomen. Dat vertelt Patty Brard in haar column. Paay, Brard en mede-diva Tatjana Simic moesten gaan draaien bij een voetbalvereniging in Amsterdam. “Er zaten mensen aan de bar, die Patricia met propjes bekogelden en haar in het echt ook niet zo knap vonden als op tv“, zegt ze.

De sfeer was volgens Brard ver te zoeken. “De vereniging draait op vrijwilligers op leeftijd, de buurt telt steeds meer allochtonen, die hun kinderen droppen en niets met het voetballen hebben, laat staan met het wassen van de kleertjes, het uitzetten van de vlaggen of het bakken van de frietjes na de wedstrijd.”

De frisse wind van de diva’s werd niet op prijs gesteld. “Ik kwam met het idee om de kantine wat allochtoonvriendelijker te maken, ik zag een Marokkaanse theehoek voor me. ‘We zijn geen racist hiero, we hebben zelfs hallalvlees!’, was de reactie. Dit werd geen makkie.”

Toch zette het drietal door. “Vol goede moed besloten Tatjana en Patricia de bardienst over te nemen, terwijl ik nog effe mijn hersens over deze laatste aflevering zou laten knetteren. De deur van het kantoortje, dat ik had toegeëigend, vloog open, La Waay: ‘Ik doe dit niet meer! Ik kap er nu nog mee!’”

Paay vond dat ze onjuist bejegend was aan de bar. “Tja, ze had wel gelijk, een goeie die hier een leuk programma van maakt. Essentieel is namelijk dat je het mensen gunt om je naam en de camera in hun voordeel te misbruiken. De handdoek werd in de ring gegooid.”

Diva’s Draaien Door was afgelopen donderdag voor het laatst te zien.