Nance na tv-flops terug op de buis met hondenshow

Na het floppen van tv-shows als Mijn Man Kan Alles, Popstars en De Leukste Verborgen Cameragrap van Nederland, hoopt Nance woensdag eindelijk weer toe te komen aan scoren als op SBS 6 haar nieuwe show Een Huis Vol Honden in première gaat. Nance vindt het heerlijk weer bezig te zijn. “Als ik geen nieuw programma heb, word ik onrustig. Als het te lang duurt, trek ik aan de bel: joehoe! Tot nu toe is er bij SBS altijd iets nieuws gekomen. Zoals nu Een Huis Vol Honden“, vertelt ze.

De presentatrice ontpopt zich bij SBS als de nieuwe Martin Gaus. “Elke week strijden zes verschillende honden om een plaats in een gezin. Ik ben een enorme dierenliefhebber. Ik heb altijd honden gehad, ook als kind. Nu woont Sneaker bij ons, een chihuahua, al heeft hij de looks van een jack russell. In het programma zitten alleen maar honden die ikzelf ook wilde hebben“, vertelt ze in Avrobode.

Als het aan Nance lag, was haar woning inmiddels een asiel. “Van de week was er weer zo’n hondje. Het had maanden in het asiel gezeten. Zo’n schattig zwart koppie dat je dan indringend aankijkt. Ik was helemaal verliefd! Die kon ik toch niet laten zitten? Die moest mee naar huis. Maar mijn man Pico was onverbiddelijk.”

De tv-show van Nance begint om 20.30 uur op SBS 6. De concurrentie valt mee met Operatie Live op Nederland 1 en The Voice of Holland – Real Life op RTL 4. De operatie was vorig jaar goed voor 1,2 miljoen kijkers en de reallifesoap van The Voice kwam vorig jaar niet over het miljoen heen.