Merel Westrik nieuw als tafeldame in DWDD

Merel Westrik debuteerde woensdag als tafeldame in De Wereld Draait Door. De redactie wilde haar graag een keer aan tafel hebben. Dat zei presentator Matthijs van Nieuwkerk in de uitzending van de VARA-talkshow. Van Nieuwkerk is blij met haar komst. “Wij vinden jou van dit televisieseizoen – we zijn bijna op de helft – een ongelooflijk grote ontdekking. Wij Amsterdammers kennen jou al langer via AT5 en heel Nederland kent je nu een paar maanden. Je doet het hartstikke goed.“

Westrik, presentatrice van de ochtendshow Vandaag De Dag, gaf aan blij te zijn met de complimenteuze woorden. Van Nieuwkerk: “Ik legitimeer waarom we het zo leuk vinden dat je er bent. De redactie zei: ‘Ze moet een keer tafeldame worden.’ Et, voila. Ik kijk bijna elke ochtend. Ik word er mee wakker. Om op de hoogte te blijven. Ik keek ook naar de programma’s die ervoor zaten, hoor, toen jij er nog niet was.”

De presentatrice was zelf ook blij met haar rol in het programma. “Ik wil je echt bedanken dat we het de eerste keer dat ik tafeldame ben in dit programma gelijk over voetbal moeten hebben“, zei ze.