The Voice of Holland steevast boven drie miljoen

De kijkcijfers van vrijdag 18 november 2011 (SKO)

The Voice of Holland (RTL4, 20:38) – The Voice of Holland blijft ruim boven de grens van drie miljoen kijkers scoren. De derde The Battles-aflevering was vrijdag goed voor 3.390.000 kijkers (madl: 45.4%), 102.000 meer dan vorige week. Het kijkcijferrecord dat The Voice twee weken geleden neerzette, is niet meer gepasseerd. De laatste The Auditions- aflevering wist toen een publiek van 3,7 miljoen kijkers te boeien, een fractie minder dan het kijkersaantal voor de The Voice 1-finale.

Recht tegenover The Voice kwam geen enkel programma boven de grens van één miljoen kijkers uit. Het meest populaire alternatief was Flikken Maastricht met 997.000 kijkers op Nederland 1.

De Wereld Draait Door (VARA, Ned3, 19:29) – Doutzen Kroes slaat een nieuwe weg in: ze speelt een rol in de nieuwe 3D-film Nova Zembla van regisseur Reinout Oerlemans. Samen zaten ze vrijdag aan tafel in De Wereld Draait Door, dat 1.236.000 kijkers (madl: 20.3%) scoorde. Oerlemans: “Er waren wel vaker aanvragen voor acteerrollen bij mijn agent binnengekomen. Maar die van Reinout was speciaal. Mijn man Sunnery en ik hadden een paar weken daarvoor naar de making off van Er komt een vrouw bij de dokter gekeken. We hadden nog tegen elkaar gezegd hoe goed we Reinout als regisseur vonden. Zoveel toeval bestaat niet.”

De Wandeling (KRO, Ned2, 19:50) – Een week nadat Rita Verdonk terug was uit Japan besloot ze te stoppen met de politiek. Haar besluit was mede genomen door de pelgrimage die ze maakte voor het KRO-programma De Wandeling. “In Japan kwam ik helemaal tot bezinning. Ik werd helemaal op mezelf teruggeworpen en kon veel nadenken“, aldus de ex-politica. Rita gaf in de wandeling toe haar gezin ernstig tekort gedaan te hebben tijdens haar politieke carrière. “Mijn kinderen wilden niet dat andere kinderen wisten dat ik hun moeder was.” De Wandeling trok vrijdag 159.000 kijkers (madl: 2.5%).