Paul de Leeuw zakt verder weg

De kijkcijfers van zaterdag 19 november 2011 (SKO)

Pau!l (VARA, Ned1, 20:28) – Paul de Leeuw blijft kijkers verliezen met zijn tv-show Pau!l. Voor de vierde week op rij schakelden er zaterdag minder kijkers in op het programma dan de week ervoor. Er keken 711.000 kijkers (madl: 10.4%) naar aflevering vijf. Pau!l ging vorige maand van start met 980.000 kijkers, wat al ver onder het zendergemiddelde van Nederland 1 lag. Aflevering vijf zat ruim 45 procent onder het gemiddeld marktaandeel dat het tv-station zaterdagavond behaalde.

De Leeuw lijkt geen kans te maken tegenover het goed bekeken amusement op RTL 4. Ushi & The Family trok 2 miljoen kijkers en Ik Hou Van Holland was met 2,5 miljoen kijkers het meest bekeken programma van de avond.

Ik Vertrek (TROS, Ned1, 21:44) – Direct na de tv-show van Paul de Leeuw is het nieuwe seizoen van Ik Vertrek met 797.000 kijkers (madl: 11.6%) van start gegaan, goed voor een vijftiende plaats in de dagelijkse kijkcijfer top 15. De TROS is blij met de kijkcijfers van haar emigratieprogramma. “Ik Vertrek is vanaf het eerste seizoen een hit. Gemiddeld zitten er wekelijks één miljoen kijkers aan de buis gekluisterd, die misschien stiekem ook wel dromen van een toekomst in het buitenland.”

Wat Vindt Nederland (RTL4, 22:26) – Jack Spijkerman blijft in trek met zijn programma Wat Vindt Nederland. Als afsluiter van de succesvolle zaterdagavond van RTL 4 noteerde de tv-show deze week 1.061.000 kijkers (madl: 17.8%) op de late avond. Nieuw dit jaar zijn de teamcaptains Katja Schuurman en Peter Heerschop. “Ik vind het leuk met Peter Heerschop en Jack Spijkerman samen te werken. Het is een luchtig programma dat serieuze onderwerpen niet schuwt. Nederlanders hebben de neiging sip en zeurderig te zijn. Maar het leven is hier rooskleuriger dan op de meeste andere plekken in de wereld“, zegt Schuurman.