Johan Derksen mist Willem van Hanegem

Johan Derksen vindt het jammer dat Willem van Hanegem door een ruzie in de uitzending niet meer te gast wil zijn in Voetbal International. Dat zegt de analist in Mikro Gids. Presentator Wilfred Genee rakelde in mei een ruzie op tussen Derksen en Van Hanegem. De grootste misstap ooit in VI, volgens Derksen. “Het vervelendste incident was toen Van Hanegem na lange tijd weer eens was aangeschoven en onze belangrijke presentator allerlei oude koeien uit de sloot ging halen.“

Onnodig, vindt Derksen het. “Wilfred heeft de vrijheid te vragen wat hij wil, maar het resultaat was wel dat Willem boos werd en niet meer wil terugkomen. Jammer, want ik had hem er nog graag bij gehad.”

Het meest emotionele moment ooit in VI, kan Derksen niet benoemen. “Nou, je hoeft niet bang te zijn dat ik in huilen uitbarst op tv. Maar wat ik wel heel onrechtvaardig vind: ik heb mij 25 jaar het apezuur geschreven zonder dat iemand mij serieus nam. Nu zit ik in een praatprogrammaatje op tv en voor je het weet heb je een Televizier-Ring.”

VI is elke maandag en vrijdag te zien op RTL 7.