Internetbankieren ING plat door serverstoring

Klanten van de ING Bank kunnen door een serverstoring sinds vanochtend niet inloggen op de website van de bank om te internetbankieren.

Door een storing in een server bij de ING is de internetpagina mijn.ing.nl sinds half tien vanochtend niet beschikbaar.

Later tijdstip

Klanten die willen internetbankieren via Mijn ING krijgen een melding te zien. Ze worden aangeraden het op een ander later tijdstip nogmaals te proberen.

ING-woordvoerder Daan Heijbroek meldt Webwereld dat de storing lijkt op die van gisteren. Toen kon een beperkt aantal klanten ook tijdelijk niet inloggen. De storing treft nu alle klanten van de bank.

Lijkt op gisteren
Heijbroek meldt dat de storing gisteren verholpen is door het opnieuw opstarten van de server. Of de oplossing nu ook zo simpel is kan Heijbroek niet zeggen. "We werken hard aan het oplossen van het probleem, maar ik kan niet zeggen wanneer de storing verholpen is." Het is volgens hem in ieder geval niets ernstigs aan de hand en zijn de rekeningen van klanten absoluut niet in gevaar.

Mobiel bankieren via de app is wel mogelijk meldt het webcareteam van ING via Twitter.