Ambtenaar Winston wint nipt van Paul

De kijkcijfers van zaterdag 10 december 2011 (SKO)

Letís Get Married (RTL4, 20:07) Ė Het staat 2-1 voor Winston Gerschtanowitz in de zaterdagavondstrijd met Paul de Leeuw. Eťn week nadat de VARA-ster er met de winst vandoor ging, is het goud nu weer in handen van de RTL 4-coryfee. Het verschil tussen Letís Get Married op RTL 4 en Pau!l op Nederland 1 was echter minimaal. Waar 1.205.000 kijkers (madl: 18.8%) afstemden op de anderhalf uur durende trouwshow, kozen 1,186 miljoen kijkers voor het amuse- ment van De Leeuw.

De Leeuw kreeg vorige week te maken met een opleving, dankzij het bezoek van Sinterklaas. Waar hij bijna een half miljoen kijkers won, leverde Gerschtanowitz ruim een half miljoen kijkers in. De eerste aflevering van zijn trouwshow, waarin de presentator optreedt als trouwambtenaar, trok 1,6 miljoen kijkers.

Wedden dat ik het kan (SBS6, 21:46) Ė Jeroen van der Boom doet het voor SBS 6-begrippen zeer aardig op de zaterdagavond. Met zijn studioshow Wedden Dat Ik Het Kan versloeg hij het programma Wat Vindt Nederland van Jack Spijkerman bij de commerciŽle concurrent RTL 4. De weddenschappen waren goed voor 913.000 kijkers (madl: 14.1%), terwijl Spijkerman en zijn clubje 894.000 kijkers noteerden. Op hetzelfde tijdstip trok alleen Ik Vertrek meer kijkers: 1,4 miljoen.

Debat op 2 (KRO/NCRV, Ned2, 21:13) Ė Onderwijsminister Van Bijsterveldt pleitte afgelopen week voor meer betrokkenheid van vaders en moeders bij de scholen van hun kinderen. Daarmee haalde ze zich de woede op haar hals van menig ouder. Gaat de politiek zich nu ook al bezig houden met de opvoeding van onze kinderen? Het programma Debat op 2 van Arie Boomsma sprong zaterdag in op de actualiteit en liet zijn publiek kiezen: bij wie ligt de opvoeding, de ouders of de leraar? Er keken 362.000 kijkers (madl: 5.6%).