Ruben Nicolai wil oud worden bij BNN

Ruben Nicolai vindt zich net als Sophie Hilbrand niet te oud voor BNN. Hij wil nog heel lang bij de omroep blijven. Dat vertelt de presentator in dagblad Spits. Critici stellen dat Nicolai als 36-jarige de jongerenomroep is ontgroeid. “Patrick Lodiers is nog veel ouder dan wij! En als ik mijn werk moest plannen naar de mening van anderen, zou het hebben van een carrière onmogelijk zijn. Het doet me niets“, zegt Nicolai, die bij wijze van spreken tot zijn zestigste bij BNN wil blijven werken.

Volgens Nicolai kan hij nog heel wat ouder worden bij de omroep. “Waarom niet? Sommige mensen van zestig zijn jonger van geest dan iemand van twintig. Een toekomst bij BNN zie ik zeker. Wat voor programma’s ik in gedachten heb, kan ik alleen nog niet zeggen.”

De geruchten over een terugkeer van De Lama’s zijn volgens Nicolai onjuist. “Dat kwam in het nieuws nadat we in de Coen & Sander Show hadden verteld dat we een paar dagen het theater ingaan voor het goede doel. Voor Coen en Sanders was het dus een logische vraag of we ook terug zouden keren op televisie, maar daarvoor zijn geen concrete plannen.”

Nicolai is vanaf dinsdag te zien met het programma Ruben vs Sophie in L.A. De eerste aflevering begint om 20.25 uur op Nederland 3.