Het Spijt Me sluit seizoen af met mooie kijkcijfers

De kijkcijfers van donderdag 15 december 2011 (SKO)

Het Spijt Me (RTL4, 20:32) – De terugkeer van Het Spijt Me, de kijkcijferhit uit de jaren negentig, is succesvol gebleken. De slotaflevering van het eerste seizoen met John Williams als presentator trok donderdag 1.230.000 kijkers (madl: 19.0%) naar RTL 4. Met deze score was Het Spijt Me, net als vorige week, de winnaar op primetime. Het meest bekeken alternatief was de Europa League-wedstrijd AZ – Metalist Kharkiv op RTL 7. Daar keken 1,167 miljoen mensen naar.

De afgelopen achtdelige serie van Het Spijt Me trok gemiddeld 1,208 miljoen kijkers. Drie van de acht weken was het realityprogramma de winnaar op primetime. De andere keren moest zij steeds Expeditie Robinson voor laten gaan.

Oranje Jaaroverzicht 2011 (NOS, Ned1, 20:33) – De belangrijkste gebeurtenissen waar koningin Beatrix en haar familie bij betrokken waren, werden donderdag op een rij gezet in het Oranje Jaaroverzicht. Door de 2011-editie lopen twee ‘oranje’ draden: de veertigste verjaardag van prinses Máxima op 17 mei en de aanhoudende discussie over de rol van het staatshoofd in ons staatsbestel. Presentatrice Astrid Kersseboom wist een publiek van 1.076.000 kijkers (madl: 16.7%) met haar één uur durende overzicht.

Profiel (MAX, Ned2, 20:24) – Angela Groothuizen was jarenlang het gezicht van de AVRO, totdat zij na opnames van Wie is de Mol plots de laan uit werd gestuurd. Profiel, dat donderdag 406.000 kijkers (madl: 6.4%), liet zien welke impact dat op haar leven had. Het had ook zijn voordelen, vertelt de presentatrice in VARAgids. “De laatste keer waren de opnames midden in de zomervakantie en kon ik niet met de kinderen op vakantie. ‘Mama, ga je nooit meer weg?’ Hartverscheurend. Ik vond een maand ook te lang. De oplossing kwam snel, de AVRO verbrak daarna mijn contract.”