Dramatische kijkcijfers Sunday Night Fever

De kijkcijfers van zondag 18 december 2011 (SKO)

Sunday Night Fever (RTL4, 20:08) – De kijkcijfers van het programma Sunday Night Fever met presentatrice Chantal Janzen blijven zakken. De derde liveshow was zondag goed voor 664.000 kijkers (madl: 8.9%), zeer weinig voor een primetime-show op RTL 4. Sunday Night Fever scoorde ruim 48 procent onder het gemiddelde marktaandeel dat RTL 4 op zondagavond behaalde. Dat marktaandeel werd vooral hooggehouden door Miljoenenjacht, dat 2 miljoen kijkers scoorde.

De zoektocht naar de hoofdrolspeler van de nieuwe Joop van den Ende-musical Saturday Night Fever ligt onder vuur. Bekende Nederlanders als Albert Verlinde, Danny de Munk en Gordon vinden het niveau van de kandidaten zeer mager.

3FM Serious Request (BNN, Ned3, 19:54) – Het Glazen Huis in Leiden zit op slot. Live op televisie gingen dj’s Gerard Ekdom, Coen Swijnenberg en Timur Perlin het huis in, om zes dagen lang continu radio te maken voor het goede doel. De deur werd dichtgedaan door Gary Lightbody, de zanger van Snow Patrol. Net als eerdere jaren komt een aantal bekende Nederlanders, onder wie Irene Moors en Waylon, een nachtje slapen in het huis. De opbrengst gaat dit jaar naar de actie Help een Moeder, Red een Gezin. De aftrap van Serious Request trok 882.000 kijkers (madl: 12.1%).

Op Zoek Naar God (EO, Ned3, 22:28) – Gordon, Lizelotte van Dijk en Dennis van der Geest waren vorig jaar Kerst te gast in het programma Op Zoek Naar God. Alle drie hadden ze bijzondere ervaringen, ontmoetingen en confrontaties. Vooral Gordon was heel duidelijk aan het eind van zijn tocht: God had hij niet gevonden, “maar God vond mij“. In een eenmalige special van het programma, die zondag 185.000 kijkers (madl: 3.0%) trok, blikte het drietal terug op de zoektocht. “Ik word er steeds mee geconfronteerd. Het blijft een rode draad in mijn leven“, aldus Gordon.